STUDENTS' EXCHANGE

Novinky

Comenius - deník

04.02.2014 22:13
 4.února byl zvěřejněn nový článek o našem projektu. Můžete si ho přečíst zde.

Štítky

Nebyly nalezeny žádné štítky.

Norské zážitky

10.02.2014 22:02

V úterý 19.10.2013 jsme se brzy ráno vydali na dlouhou cestu. Po náročném cestování jsme v odpoledních hodinách dorazili jako první do norské školy. Byli jsme seznámeni s programem následujících dnů, po obědě nás vzal jeden z norských profesorů na prohlídku okolí a nakonec jsme se setkali s hostujícími studenty. Večer jsme strávili poznáváním se s rodinami. Mnoho z nás mělo i možnost navštívit místa, kde norští studenti pracovali.

Další den jsme se všichni sešli v posluchárně norské sportovní školy, kde jsme prezentovali naše názory na toleranci a akceptaci. Začali jsme jako první a s dobrým pocitem jsme předvedli to, co jsme měli připraveno. Největší úspěch měl náš animovaný film, který všichni obdivovali. Po nás pokračovaly zbylé tři země. Dále následovala návštěva přistěhovalců, kteří přišli do Norska a vyprávěli nám své zkušenosti s tolerancí. Po krátké přestávce jsme podnikli výlet na pláž k moři. I přes větrné a chladné počasí jsme si užili chvíli u Severního moře a udělali spoustu fotek na památku. Večerní program jsme strávili hraním bowlingu ve sportovním centru města Bryne.

Ve čtvrtek jsme odjeli na celý den do Stavangeru. Nejprve jsme navštivili stavangerské noviny. Viděli jsme, jak probíhá pracovní schůzka novinářů, a byli jsme seznámeni s historií novin. Procházkou městem jsme se dostali do norského ropného muzea. Absolovovali jsme prohlídku jednoho z nejvýznamnějších ropných muzeí. Poté náš společný program skončil a po skupinkách jsme se rozprchli. Většina z nás strávila zbytek odpoledne ještě v Stavangeru, kde nám norští studenti ukázali nejhezčí části města. Vzali nás i do nakupního střediska, avšak koupit si něco na sebe bylo s místními cenami vskutku složité. Navečer jsme nasedli na vlak a vydali se zpátky do rodin.

Náš poslední společný den byl volnější. Začali jsme prací ve skupinách a úkolem bylo sepsat rozdíly, kterých jsme si za dobu našeho pobytu mezi Norskem a naší zemí všimli. Jednou z našich posledních společných prací bylo tvoření koláží a krátkých filmů pomocí fotek, které jsme vytvořili v průběhu celého pobytu. Po obědě jsme se vrátili domů, abychom se mohli připravit na závěrečnou část programu. Večer nás čekala spousta legrace. Měli jsme možnost vyzkoušet horolezeckou stěnu, která byla součástí norské školy. Dokonce i naše profesorky se zapojily a s nadšením se pokoušely vylézt na vrchol. Dále jsme se pod vedením profesionálů učili tančit salsu a ostatní tance. Jako poslední následovala soutěž v norských slovíčkách, které jsme se měli za odpoledne pokusit naučit. Samozřejmě nechybělo skvělé občerstvení. Rozloučili jsme se a tímto se náš povedený pobyt v Norsku dostal do konce a první část projektu Comenius skončila.

V sobotu jsme se vydali domů. Vlakem jsme přijeli do Stavangeru, kde jsme měli také ještě možnost nakoupit nějaké suvenýry. Po dlouhém cestováním jsme se v pořádku dostali domů, zpátky do Česka.

Myslím si, že to byla skvělá zkušenost a krásný zážitek. Během pěti dnů, které utekly jako voda, jsme si vytvořili přátelství. Prožili spoustu zábavy a legrace. Poznali jsme novou zemi, novou kulturu, nové zvyky. Teď nám nezbývá nic jiného než se těšit na podzim, kdy jsme hostící zemí my.